10 feb. 2010

Ibland känner jag så här...för alla dagar kan inte vara toppen !!

Måsten hit måsten dit...trött uttråkad och ingen lust alls egentligen...
Hela den här veckan ,och veckan innan och säkerligen många veckor framöver så är det nåt hela tiden...vart ska jag hitta en lucka för att bara få va..hitta en frizon där det inte är bråkigt massa måsten och krav hela tiden??
Ja jag vet att vara förälder innebär en massa...men jag önskar så att jag slapp dra hela lasset själv..det finns dagar när kroppen skriker "Stanna upp,vila,dra ner på tempot,tänk på dig själv,va lite egoist" men jag kan inte ...jag kan verkligen inte!!
Att ta vara på mig själv och faktiskt inse att jag är viktigast är nåt jag är urusel på..jag tillhör dom som hjälper andra och finns där även när jag har dagar jag bara inte ens orkar med mig själv..kanske är det för att slippa tänka på min  smärta i kroppen eller för att slippa ta tag i mina måsten just nu..då kan jag ju skjuta upp dom ett tag till..

Dom senaste nätterna har jag sovit så illa..vet att det beror på smärtan i höger handled och hand...det gör så djävulsk ont..skönt att remissen från läkaren är ivägskickad ...nu är det bara att vänta in operation..

Tänk om den verkligen lyckas..?? Tänk känslan att slippa ha den här förbannade smärtan varje dag...Och tänk om läkarna hade kunnat kolla upp mina nerver i händerna för 9 år sedan efter olyckan....tänk så många år jag hade sluppit lida ..

Inte konstigt man blir less på sjukvården..att man ska behöva tjata sig till undersökningarna...jag känner ju min kropp och vet vart det smärtar, så tji fick du läkarjävel som trodde det satt i psyket...för det är precis det dom vill skylla på hela tiden...men jag hade ju rätt nåt va ju fel och det finns hjälp att få...kanske hjälp att bli av med värken helt om jag har tur =) Vore underbart!!

Har precis bytt läkare och jag måste ju säga att hon va enastående..hon dömde inte mig utan va lyhörd och jag fick känslan av att hon faktiskt lyssnade ..nu kanske det kan börja hända lite...
Längtar att komma igång med träning och sjukgymnastik...Kanske Jansson till slut blir människa =)

Om jag ska byta samtalsämne så måste jag ju bara säga att den här flytten ner till centrum har betytt oerhört mycket för mig och mina troll...Allt känns så mycket lättare..vi trivs så otroligt bra..saknar inte för en sekund min gamla lgh...men däremot så saknar jag min kära granne där Anneli..Tur vi ska ut och resa snart så vi får ta igen förlorad tid !!!

Har bokat resa på sportlovet för mig, barnen,min lillebror och sen åker även Anneli med sina troll och Sandra =) kommer bli toppen..man har inte roligare än man gör sig och det är banne mig sant !!

Sen ska jag på en riktig party resa med mamma min och lillebror i mars..det lär ju bli en resa utan dess lika hahahah...alla blonda yrväder är ju med på resan =)Go girls !!!

Näe nu har jag inte tid att sitta här..dax för ytterligare måsten,ska med Victor till sjukhuset idag så jag ska puffa på honom nu så han kliver upp..
Har jag ork så skriver jag kanske nåt på em/kvällen..annars får nu ha en underbar dag..
Ta ingen skit och våga vägra allt som tar massa energi..för det är precis det jag ska försöka mig på idag

Puss & Kram c ya!!!

1 kommentar:

  1. Fy fan vad du är bra syster!!!! Och du är helt otrolig på att skriva!! Där ser du, du kan ju...men du är som jag...svårt att ta komplimangen..man säger bara - Äh, det här lilla är väl inget...osv osv...

    Men du ska veta att jag beundrar din styrka och ditt sätt att vara mamma på. Det är inte många ggr jag hört dig höja rösten, eller lite kanske men inte sådär besinningslöst!!
    Du är starkareän du tror, tror jag, även om du känner det som att du inte fixar nånting ibland! Men du vet ungarna, de har kommit till den åldern då det ska rebellas lite...!!! Och det du sa till mig när jag ringdepå eftermiddagen, att du inte kunde prata längre för att barnen hade kommit hem och du ville höra hur de haft det och så...Hur många mammor eller pappor för den delen tror du gör så???!!!
    Du liksom jag måste lära oss att bli lite mer "ego", men visst är det svårt!!?? Det har så dålig klang, men det behöver inte vara nåt dåligt! För att orka så måsteman ta hand om sig själv också.

    Älskar dig och barnen!!

    JÄTTEKRAM // Lallis

    SvaraRadera