11 juni 2016

Sommar och idétorka ,tips någon ??

Då har 2 av mina ungdomar sommarlov ,minsting har ju tagit ett sabbatsår så han har haft lov ett tag,största grabben bor ifs inte hemma längre men ska vi hitta på nåt vill jag ju iaf höra om han vill med.

Frågan är bara vad man ska hitta på ? Funderade på vad alla andra familjer gör,kollar fb ..antingen är folk på husvagnssemester ,eller så reser folk till varmare breddgrader eller kryssning typ,det vore nice med solresa men då är det ekonomin som sätter stopp,dags att börja spara .
Kanske så inbillar jag mig bara att "alla" gör nåt,finns säkerligen fler familjer som snällt får tillbringa sommaren hemma och göra det bästa av den ,allt går bara man håller humöret uppe.

Åka båt känns väl sådär,vi åkte så ofta förr så barnen fick sin kryssningsdos för många år framåt hahaha så vi kan blunda och hitta på Birka vid det här laget ! Jag åker gärna men tvivlar på om barnen vill med :D

Ska googla runt lite och se om jag hittar nåt som passar oss alla..wish me luck ! :D

Jag ska iallafall försöka komma iväg till min toka i Norrköping innan sommaren är slut,nu har vi pratat nästan dagligen i evigheter så dags att vi ses och är sådär knäppa som bara vi kan vara :D tar med mig dom av ungarna som vill med,japp så får det bli.
Ska se om jag lyckas lura hit henne och hennes dotter framöver(kanske till sommarfesten ?? ) risk att läget på min lgh blir ett problem men du tokan jag släpar upp dig om så behövs..vi hjälps åt jag och barnen hahaha allt går...skam den som ger sig..och jag är tjurskallig som få !

Planerar några dagar på "landet" också..bara njuta av lantluften,slippa betongen för några dagar..lyssna på fåglarna,kasta boll med Rakel haha min favorit vovve och få lite kvalitetstid med barnen och få prata hål i huvudet på min vän B om han orkar och vill ...förstår om du flyr fältet vännen hahaha Rakel jag och Nellie under samma tak mohahahahah succé :D

Nähe så här blir inga barn gjorda..ligga här som en hobbaflobba med bloggen,,skärpning Jansson. Slänga på sig nåt behagligt och lunka bort till affären kanske..finns alltid hål att fylla i skafferiet och kylen.

Ha en grym lördag ,ta det lugnt med %  gör nu allt det där jag aldrig hade gjort och lite till,och glöm inte slå på alkolåsen på era mobiler ;)

Simma lugnt //Lellen
                                                     

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar