21 jan. 2011

Jag drömmer om att i mina händer

Har funderat och tänk i många år och tanken går inte att släppa...
Jag vill inget annat än att jobba med barn/ungdomar som behöver stöd och hjälp...


Mina tankar just nu är att jag vill vara med och starta ett korttidshem med utsluss för unga mellan ca 13-19 som har kontakt med socialtjänsten ...soc har ju oftast 4 mån utredningstid men det är inte alltid dessa unga orkar/kan /får bo hemma ,och det är just DÄR min tanke är att ha ett boende med max 4 månader för dom.
Tak över huvudet,mat varje dag,lära sig komma in i rutiner och få jobba med sig själva..vem är jag vad vill jag och hur kan jag själv jobba för att förändra..vill jag studera vill jag söka jobb...att få bolla det men nån kan öppna många nya tankegångar.
Vi vuxna är inte där för att göra deras jobb men vi kan vara ett otroligt bra stöd och en trygghet..vända allt negativt till möjligheter...


Att just jag av alla kan ni tycka som själv haft ett helvete runt mig ..levt i ett destruktiv äktenskap..levt bland droger och kriminalitet..varit utsatt för kränkning och psykisk misshandel...(vill poängtera att allt detta har inte med min dåvarande man att göra ) Vem kan bättre förstå dom om inte en som jag som har nått att relatera till...jag vet känslan ..minns rädslan.minns smärtan men också frustrationen av att inte våga gå sin väg..
Dom får värme kärlek och blir bekräftade för den fina människa dom är..jobba med självkänsla och att tro på sig själv kan vara svårare än det låter.


Vilken behandlingsassistent lr socionom har varit och känt på verkligheten ? Några få men inte många...Alltså behövs det alla sorters personal...en som jag  som har levt i det.en behandlingsass,en socionom är några till.


Tänk om jag fick vinna en massa pengar då skulle jag genast börja spinna på min dröm...för hur illa det en må låta så är inget gratis här i livet..






Ingen dum idé iallafall...tanken va ju god..


Nu drömma vidare för i drömmen är det verkligt.... kram godnatt älskade familj och vänner <3 <3




Om jag kunde håller er i mina händer..
då skulle jag ge er allt det där..
Allt det där man bara längtar efter när allt annat känns på tvär
Jag skulle lyssna förstå och alltid finnas till
hjälpa er till livet för det är ju precis det jag VILL
Ni skulle gråta slå och skrika högt en tid...men när vi hittar DINA
verktyg kommer du att känna frid..
Att stärka dig få bry mig om
det brinner jag för sen barnen mina kom..
man ser nu faktiskt allt ur ett annat perspektiv
och ni behöver trygghet kärlek och någon positiv..
En av dom det är JAG..när du minst anar så ska jag fått dig le och vara glad.
Älskar mina underbara tonåringar på stan..ni är värdefulla fina killar och tjejer önskar er all lycka <3<3 /Mami

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar