6 juni 2016

Jag är verkligen sämst på att blogga ,men vad gör väl det !!

Hallå !

Såg att jag inte varit inne och bloggat sen i mars 2015,va fan hände ?? Vad har jag sysslat med sen dess..en hel del uppenbart men det orkar jag inte gå in på men en händelse kan jag berätta om..underbara Sverige är ju så mån om sina medborgare..eller hur vilket skämt !!

I oktober flyttade jag och barnen från helvetes-ön..äntligen fast kanske inte på det sättet jag hade velat.
En dag i slutet av september ringde mobilen,jag hade bara några dagar tidigare kommit hem från sjukhuset där jag låg 2 dygn pga kritisk underfunktion i sköldkörteln..nåväl mobilen ringde och det va en man som meddelade mig att min lgh om 5 rok skulle hyras ut till migrationsverket och att det va rätt bråttom för den familjen att få ett boende så jag skulle flytta..kommunen hade en 4 rok till mig och barnen.

Yes låter ju kanon att äntligen få flytta tänkte jag men haken va den att jag va tvungen att flytta inom en vecka..allvarligt en vecka ???
Jorå dom menade allvar..flyttbil ordnades av kommunen men packa fick jag och barnen snällt se till att hinna med..trots att min kropp skrek av smärta och jag va ordinerad vila så på nått konstigt sätt så fixade vi det,visst det blev lite av en "tattarpackning" dom sista kartongerna va rätt blandat innehåll hahaha men men min adhd hjärna va lika med KAOS !!
Tur man är van med kaos och stress ;)

Vi flyttade in i en lgh som tyvärr ligger på 3:e våningen vilket också stör mig nåt så grönjävligt..dom hade redan tidigare fått intyg att jag behöver bo där det inte är massor av trappor eller åtminstone hiss i huset men icke,det va bara att gilla läget.

Så här bor vi nu,emellanåt är det en kamp,det finns dagar då man gråter inombords när man ska ta sig upp och ner för dessa trappor och värst när man ska försöka handla...fan fan (ursäkta språket) va jag hatar dom då,men envis som jag är så går det på nåt konstigt vis.

Annars har väl inget nytt hänt mer än att min älskade stora son fått en egen lägenhet och flyttat,känns i luften att han inte är här men är så glad för hans skull,det är ju skitsvårt att få en egen lgh idag,tur hans mamma har talets gåva hahahahahaha :D

Nä nu ska jag inte tråka ut er vill bara kasta in ett par rader här så inte det börjar växa mossa på bloggen..nu ska jag snart se om min tokiga Toka har tid för mig en stund.

Hoppas iaf alla har haft en toppenfin nationaldag..sjungit nationalsången och varit stolt svensk..ni som inte behagar anpassa er eller respektera våran flagga och traditioner kan väl packa väskan och återvända hem eller bara hålla tyst och vara tacksam !

Ha det toppen !

L&R // Lellen


5 kommentarer:

  1. så bra mami <3 du är min stora förebild, utan dig vore jag inget, älskar dig mami <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Älskar dig också gumman..jag vore inget utan dig heller..du och dina bröder är mitt allt,hur går det med din blogg då ;) <3

      Radera
  2. Superfin blogg min älskade toka! Jag kör ju med nåt så modernt som vlogg! Kommer garanterat fortsätta följa dig! Love you syster yster! ❤❤❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack gumman ,du är grym på vlogg men nog inget för mig då min adhd skulle mindfucka folk..byter ju samtalsämne hela tiden hahaha,får se om jag orkar skriva mer här lätt att det mest blir gnäll och det vill ju ingen läsa ;) love you <3 <3

      Radera
  3. Superfin blogg min älskade toka! Jag kör ju med nåt så modernt som vlogg! Kommer garanterat fortsätta följa dig! Love you syster yster! ❤❤❤

    SvaraRadera