9 juni 2016

Minne som en guldfisk, har nog lite alzheimer "lightversionen"

Vem är förvånad ??
Att jag missade att blogga igår Onsdag alltså..inte jag iallafall...tänkte tanken flera ggr men sen började det ju bra på tv så poff så va det glömt :)

Igår hände ifs inte så spännande saker..gör det sällan i mitt liv men men..jag va ner på möte som gick bra ..tror jag !

Mannen jag träffade måste tyckt jag va ett riktigt spån när han sa innan jag gick att" ring och sök mig via växeln om du behöver ha tag i mig" inget konstigt med det,förutom att jag inte visste hur man uttalar hans namn (han kommer från turkiet) vilket jag lite snällt sa till honom..trodde han skulle ge mig onda ögat men han började skratta och ringade in ordet adhd på pappret..och sa att han va van med att få det svaret (undra om han ringade in adhd bara sådär eller för att han tyckte jag va ett klockrent fall *asg*)

Han verkade fascinerad av just adhd..undra om jag va den första med diagnos han träffat..han kunde liksom inte släppa det..han frågade en del och jag vet inte om han hade gjort sig en egen bild av personer med adhd och om han nu fick motsatsen bevisad eller kanske tvärtom hahahaha..

Iaf så är det viktigt att prata om det,vi är många med diagnos och tyvärr så ligger det mycket skam bakom..många som skäms över sin diagnos eller som tror att den betyder att dom är puckade..så himla fel..alla borde se nån av dom informationsfilmerna som sprids på sociala medier ,fb tex...allt kanske inte stämmer in på alla men rätt mycket och det kan få dig utan diagnos att förstå lättare varför vi gör/är /säger saker eller beter oss på ett visst sätt,..nåväl nog om det nu.

For hem lagade himla goda hemmagjorda hamburgare och kraschade sen i soffan till Grey's ..värsta grin tv på bästa sändningstid..men så himla bra,efter det va det tack och godnatt..glömde t om att dela del 2 av min berättelse,men den kommer idag, 1an och 3 an finns ju på min profil på fb redan.


Idag Torsdag skriver jag inget om för det har verkligen varit stiltje så håll till godo med Onsdagen !


Trevlig kväll ni som orkat ta er igenom mitt dravel ända till slutet !

Puss och sked //Lellen



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar