29 jan. 2010

Nu är det slut på veckan ...det är dax för fredags myyyyyyyyyyyyyyyyyys !!!



Ljudet av mobilen fick mig att vakna tvärt...drömde så konstigt inatt,rätt sorglig dröm faktiskt...En god vän förlorade sin flickvän så jag vart alldeles maktlös hur jag skulle kunna stötta honom...känslan av maktlöshet va så stark så när jag vaknade va jag tvungen att skaka om hela mig själv för att inse att det aldrig hänt..undra vad den drömmen kan betyda ??

Nog om den..självklart har jag huvudvärk och känner mig allmänt blaha idag ..som ALLTID när jag ska göra nåt annat än att vara hemma i min underbara lägenhet...allt sitter i psyket och jag måste verkligen träna mig på att lämna hemmet...Barnen ska vara med sin far..lite blandade känslor hos barnen men inte så att jag behöver känna att dom verkligen inte vill...jag tycker mig känna att han faktiskt försöker den här gången sen sista gången i "finkan"..kanske fick han sig en tankeställare...eller hoppas vi FÖR mycket nu ??

Vi pratar egentligen inte så mycket om honom nu utan tar det för vad det är...barnen har det bra hos mig och jag känner att dom äntligen har börja släppa alla tankar på att få en pappa som är närvarande och som är som "alla andra pappor" dom ser det nog mest som en extra bonus när han väl kommer och då har det ju faktiskt funkat utan några som helt tokigheter..

Ska bli skönt att umgås med mamma...känns ju tryggt att ha henne med sig om jag skulle få en ångestattack eller nåt...inbillar mig varje gång att jag ska få en panikattack så fort jag ska vara bland folk..men det är ju bara en känsla..måste försöka lära mig att jag kan och lära mig att njuta av livet.

Adam sover sött i min säng..han har varit hemma med feber några dagar..självklart är ju skolan snabb med att kasta på oss hur mycket han missar när han är sjuk..snacka om att dom ger barnen magsår i tidig ålder..istället kan han väl få hoppa över sånt som inte är jätte nödvändigt och sen kanske få lite extra hjälp i skolan ..men men det går ju inte här ska SPARAS pengar..så låt dom stackars små få lida...

Plötsligt kom det över mig hur mycket jag saknar min kära kusin som flyttat från stan /byn =( den tiden vi umgicks va nog bland det roligaste jag gjort...vi hade så roligt och han känns som en bror för mig..han fanns där och stöttade när jag va ledsen han fick mig att skratta och nu ska han genomgå nån operation så jag fasar och är otroligt LIVRÄDD att något ska hända honom...då kommer jag nog bli knäpp...så det ska du ha klart för dig T..dör du slår jag ihjäl dig !!!!! Bara så du vet ....

Äsch va gör jag vid datan ...måste ju ut och rota fram resväskan och börja packa lite...virrpanna som jag är så är det lika bra att packa för mycket för att vara säker på att inget är glömt...och det jag missat har nog mammsen med sig...HOPPAS JAG!! hehehehe

Återkommer med hur resan va när jag blivit människa igen..tills dess..va rädda om er och glöm inte att ni är unika och värdefulla KRAM <3<3<3

( Haha efter att ha läst igenom dagen blogg så inser jag att den vart rätt rörig ...jaja jag står för att jag är virrig & snurrig ..men jag kan ju skratta åt det iallafall..mig stör det inte *S )

3 kommentarer:

  1. Hej lilla Helene=)
    Jag blir stolt när jag läser din blogg.Du har utvecklats till en stark kvinna och underbar ensammamma!
    Din blogg är jättefin!
    Ha en fin resa!!!!
    Kram från Ehwa

    SvaraRadera
  2. En jättefin blogg syster!!!
    Du har ju fixat till den urfint...Det är du och Emmis som kan sånt!!
    Du är väldigt duktig på att uttrycka dig i skrift du också, det ska du veta!!!!!
    Ta åt dig, annars kommer jag att tjata ihjäl mig!! Hi hi ;-)
    Ha en trevlig resa!! LOVE U <3<3<3

    // Lallis

    SvaraRadera
  3. Hej på dig vännen, du är ju duktig på att blogga ju, hoppas vi snart kan ta en fika igen snart..

    SvaraRadera