12 sep. 2010

En helt vanlig söndag !!

Vaknade av att jag hade lillemans fötter i ansiktet..Kände att jag ville ligga kvar och dra mig en stund..hade ingen aning om va klockan va tills Nellie stormade in och sa att klockan va 12..ops redan ?? somnade ju nyss kändes det ju som ..måste ju betyda att jag sovit gott inatt...tror inte jag vaknat av den elaka hostan en enda gång...YES!!


Känner mig bättre men inte helt hundra...ska fortsätta vila mig någon dag till innan jag tar tag i hemmet som skulle behöva en ordentlig storstädning..men det får vara just nu...sätter jag igång med det nu så tuppar jag väl av :/


Fick mig ett gott skratt när jag loggade in på fb idag och läste va systra mi drömt inatt hahaha att jag va gravid och snusade...hmm undra vad det kan betyda..för gravid är jag verkligen inte och vill inte bli heller...
jag har mina 3 troll och det räcker ...


Men ibland kan jag verkligen sakna tiden på förlossningen...det är ju en sådan otrolig känsla att föda barn ...wow vilken grej..folk tycker jag är dum i huvudet som känner så men jag hade 3 enkla förlossningar utan komplikationer...

Alla tre barnen reagerade olika vid födseln..
Victor slutade andas så honom slet dom ur min famn och rusade iväg med..Den hemska känslan av att vara så maktlös och inte veta om min lilla skulle klara sig fick sekunder att kännas som timmar....


Nellie skrek för fulla muggar och låg sen på min mage och log innan hon bestämt skulle sova...liten tröttmössa redan då =)


Adam ..ja han hade bråttom ut i världen och när han väl va född så började han med att kissa på mig hahaha...tack för det sötnos...kan inte ha varit lätt att ha legat i mammas mage och varit kissnödig i 9 månader ;)


Jaha så trillade jag in på förlossningar också...så det kan bli...

Idag ska ju kära Thess ha kalas och jag vill ju så gärna åka dit men jag vill en sak och kroppen vill nåt annat =( 

Blir så ledsen när jag mår så här...jag ska strax ringa henne och jag hoppas hon inte blir allt för besviken på mig...för det är verkligen inte latmasken som slagit till...men hon är ju en sådan fin vän så jag vet att hon förstår ..<3


Barnen är på badhuset så jag kommer passa på att njuta av lugnet under tiden och fundera ut hur jag skulle vilja ha det i mitt sovrum som ska tapetseras om och få nytt golv..jag vill ju vara hundra på att jag valt rätt...
Och jag skulle vilja få till lite mysfaktor i vardagsrummet ..kanske en fondvägg skulle göra susen...lite fina små tavlor...


Drömma går ju..men någongång ska jag väl få till det som jag vill ha det..en dag i taget..så plötsligt händer det =)


Njut av söndagen och alla vackra färger ute..för visst är hösten den vackraste årstiden !


Puss & kram



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar