8 sep. 2010

Kalla mig dövöra bara...

Wow....helt sjukt bra va han den store Ozzy !!
Det var en dag att minnas helt klart...Jag kände redan vid tåget att det här skulle bli sååå bra...att få göra nåt med mina småsyskon och Victor ..bara det är stort för det hör inte till vardagen att vi hittar på nåt så nu va det på tiden..


Egentligen skulle Mattias åkt men han låg sjuk så Emmis fick ta hans plats..bra fast synd om honom men jag önskade ju hela tiden att hon skulle åka..
Väl uppe på centralen så började jag fasa för tunnelbanan..jag bara avskyr att åka det...
Vet inte om det beror på stressen..f*n folk bara rusar in och av tågen ...


Vi velade länge vart vi skulle ...röd lr grön..till slut försvann Putte mot grön..han ledsnade på hur vi fjantade haha så han tog täten som en världsvan tunnelbaneåkare...


Vi hoppade motvilligt på det första som kom...Emma och jag som är födda hispiga ifrågasatte hela tiden om vi verkligen va på rätt väg...vi va så nära att hoppas av vid nästa station och ta röda linjen tillbaka till vart vi började och börja om ..hahaha 


En gubbe måste ha sett och hört oss och då framförallt sett hur Emma for runt som en vante brevid oss och lugnade oss med orden att vi va på rätt väg...DET kändes bra att höra nu kunde jag och Emma släppa det =))


Snacka om att folkmassor på väg mot globen...härligt att se så många människor laddade för en kväll med Ozzy...normalt brukar jag känna mig vilsen och smått panikslagen i folkmassor ,men konstigt nog så kände jag mig lugn och inte alls obekväm...


Hoppas hoppas att det börjar släppa nu..Kunde det vara så att jag verkligen är på väg att bli "normal" igen ?? 
NORMAL tänker ni nu ..det kan väl inte Helene någonsin bli hahahaha
ni har nog rätt...jag är banne mig lite udda men jag trivs som jag är :)
Syftar mer på känslan jag haft sista åren ..panikkänslorna som ploppat upp när jag skulle bege mig någonstans...hur jag helst valde att stanna hemma..hur jag hittade ursäkter för att slippa åka iväg..


Men till Anders har det aldrig varit några problem..säkert för att jag känner mig så trygg och hemma där..men det är också det enda stället jag har klarat av att åka till....


Så känslan av att kliva av vid globen bland MASSOR av folk och inte känna mig panikslagen va såå otroligt skönt..njöt av situationen .


Väl inne i globen så fick vi sittplatser precis framme vid scenen..kunde det bli bättre..vi såg Ozzy så bra ..och gud  så störtskön han är gubben..vart får han all sin energi ifrån och hur orkar han kan man ju undra..?? Han for runt på scen och såg så där galen ut som bara han kan göra..svor som bara han kan och roade sig glatt med att spruta skum över hela publiken och sig själv...hahaha  snacka lättroad..


Trycket va enormt och globen va fullsatt av skönsjungande fans i alla dess åldrar.
Kan inte annat än säga att det va en otrolig upplevelse att få se och höra,och jag är övertygad om att Victor va jätte nöjd han med..det va ju hans första konsert och det här kommer han nog alltid minnas.


Lasse väntade snällt utanför med sin stora svarta van så vi kom hem fort och smidigt..ha är ju guld värd som ville köra hem oss..


Jag somnade rätt ovaggat inatt och vaknade kl 6 ..Jag känner mig lite konstig idag..allt är dovt och jag är genomförkyld...det är väl smällar man får ta...


Ska bara handla lite och softa idag ..passar på att kolla Idol på nätet för det missade jag ju tyvärr igår och det kan man ju inte bara missa...det är ett heligt program..blir så glad av att se Anders i tv..han är så mysig den mannen =))


Händer nåt trevligt under dagen så slänger jag in ett par rader här lite senare..


Tar och avslutar och höjer volymen men Hoffmaestro på högsta volym så jag vaknar till liv.För er som inte hört dom...leta upp låten Highway man och känn hur glad man blir ;)


Livet är underbart just nu !!!
Love you all <3<3<3



3 kommentarer:

  1. Han var verkligen i form!!

    SvaraRadera
  2. Hoppas han kommer tillbaka igen :)

    SvaraRadera
  3. Härligt att ni hade så kul och jag tänker mycket på Victor....det måste ha varit speciellt för honom, första riktiga konserten och allt! Jag minns ju själv hur kul jag hade på MIN första riktiga konsert för 100 år sen, nja 1981 var det, The Clash!! Och kul att Emmis fick följa med!!
    Kram <3<3<3
    Lallis

    SvaraRadera