12 feb. 2012

Helt ok vecka

Veckan som varit har varit helt ok..barnen har jobbat som aldrig förr i skolan och presterat så bra..mina små änglar...ni ser att ni kan bara ni inte ger upp <3

Allt har rullat på utan några konstigheter..eller så har jag bara hanterat saker på annat sätt än tidigare. :)
Känns faktiskt som om medicinen fungerar,har funderat lite på mitt sätt att hantera vissa saker..hur jag gjorde och kände förr mot hur det är nu...mest positivt resultat även om det finns stunder som kan kännas annorlunda då är det oftast ledsamhet jag känner..känslorna är tydligare nu..blir lättare berörd och ledsen fast inte på ett sätt som känns jobbigt utan nästan befriande.

Tidigare vet jag att jag har kunna känna mig tex ledsen men sen är det som om nån kapat av den känslan lika fort..rätt jobbigt..jag vill gråta om jag är ledsen skratta om jag är glad och få skrika lite av ilska om jag är förbannad..det känns så bra efteråt :)


Annars då ?? Jag har träffat många  fina idag..Emmis och barnen ,Joel som sov här inatt,Thess och Sixten & Lily och Aimeé och Saga ,Henke & Jonathan och jag ska inte glömma Matti och Lotta som är så underbara människor (tack för ett trevlig kalas älskade vänner ) ..och sen pratade jag bort en stund med Ruppis och Zinnia på stan..va så skönt att få dela lite tankar med dom <3

Just det här med diagnoser skrämmer många..just pga att dom inte förstår eller vet vad det innebär..håller ju själv på att lära mig och få förståelse kring min och V:s diagnos. Många dömer en bara dom hör ordet..vilket är synd..inte om oss men om dom som har skygglappar på och inte kan eller vill förstå.

Men jag skäms inte för min adhd,jag har många runt mig med samma lr liknande problematik ,så ni som vill fortsätta titta snett eller prata illa..skaffa er lite kunskap.

Nähe ska man kanske försöka sova lite nu så går tiden snabbare ,då har vi snart VÅR :) japp positiva tankar nu  :P

Godnatt alla vart ni är befinner er <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar