30 sep. 2013

Älskade lilla pappa

Älskade pappa va förbi igår va så underbart att få kramas med honom..ännu mer efter att jag fick veta att han flyttar...det är blandade känslor det där med flytten...han kommer vara så långt borta...jaja tänker ni det är ju bara att ta tåget...men icke ,så enkelt är det inte...jag har 3 barn så det kostar en del...men nu är det ju så att han faktiskt flyttar så nu ska jag bara vänja mig vid tanken..funderar på om jag och barnen ska fira jul hos dom i år och stanna några dagar ?? vore mysigt ju...passa på att besöka Gekås på samma gång kanske ;) ??

Vi pratade lite om vikten av att vara rädd om sin familj att förstå att man lever bara en gång och man har bara en familj...så är det ju verkligen...min dörr står öppen för alla i min familj sen är det deras val om dom vill kliva in...finns inte någon jag skulle neka fast en del kanske tror det...självklart önskar jag ju att vi alla i familjen kunde umgås och ha det trevlig eller i allafall måna om varandra ..man kan ju bry sig på många sätt och på det sätt man orkar just nu...ett hej hur mår du via mess,besöka varandra,mail eller nåt ja jag vet inte hur faktiskt..kan inte folk fatta att jag just idag hellre kanske chattar med just dig via tex fb jag kanske inte orkar prata av olika anledningar..är det fel ? är det inte tanken som räknas ?? 

Har bara några få förstått hur just min vardag ser ut ?? Lillebror va ju här mycket när han va på g att flytta...han fick en chock tror jag när han fick uppleva hur jag har det varje dag med mig själv,min värk allt kring barnen osv...räcker inte med att kliva in några timmar eller en helg för att förstå..vandra minst en månad i mina skor så LOVAR jag att ni tänker om och förstår varför jag kanske inte orkar ringa ,hälsa på etc etc jag vet aldrig från ena minuten till den andra hur jag mår och vad jag orkar..jag kan inte planera nåt längre utan vet knappt när jag kliver upp om jag vågar planera dagen..utan jag måste ta det minut för minut.
Läkaren berättade att jag är utbränd (gått in i väggen) och inte nog med det så har jag ju hjärtbesvär och ska utredas med 48 timmars ekg..läkaren såg rätt allvarligt på besvären jag har...jag måste lyssna på min kropp innan det är för sent..som min far sa..när man förlorar en i familjen vill man inte tänka och känna att varför gjorde jag inte annorlunda ?? varför va jag egoist varför värdesatte jag inte familjen mer..jag vill inte heller se nära och kära lämna oss och behöva leva med ånger eller frågan varför det blev så ,men nu tänker jag precis som många andra använda ursäkter för det har jag lärt mig att man får och då ska det respekteras utan att kallas egoist (för jag har alltid brytt mig mer om att hjälpa andra än mig själv men får inte glömma bort mig själv längre under resans gång)..jag måste fokusera på min hälsa och mina barn vilket betyder att jag älskar er alla men har inte tid och ork just nu men kanske har du orken eller möjlighetern ?? känner du/ni att ni vill bryr er eller vill stötta så vet ni vart jag/vi finns :)

 Jag är på rätt väg känns det som iallafall även om det inte går fort...ett råd jag fått och som jag l försöker leva efter är  : älta inte det som varit utan se framåt och helst bara idag, låt ingen trampa på dig,sträck på dig och förstå att du är unik och värdefull (klok psykolog jag har alltså )

Tycker synd om dom som lever i en bubbla (har själv gjort det jag är inte felfri)och med halva sanningar ..allt är inte som det ser ut alla ggr , alla kan vi spela ett spel men personer som spelar det spelet kör ett fulspel och kommer sällan i mål, i slutändan är det dom som mår sämst ...men vet ni en sak ?? JAG har gått i mål och min spelpjäs knuffar ingen ut igen :)

Det va allt från mig idag...lite tankar bara / Lellen

Kraaaaaaaaaaaam!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar