9 sep. 2013

Oh my god !!

Tiden har ju bara rusat iväg sen sista inlägget,trodde nog inte att det va så himla länge sen jag bloggade men tiden går fort när man har roligt sägs det ju..............................fast till saken hör att jag har inte haft så skoj åtminstone inte sista veckorna.

Dom senaste veckorna har handlat om att förbereda barnen inför skolstart vilket gick himla bra faktiskt,trodde nog det skulle vara en kamp att komma skapligt i säng eller snarare svårt att komma upp på morgonen men ALLT går.

Frisk vad är det..vet snart inte vad må bra och vara frisk är känns det som :/ det ena har avlöst det andra...det började med inflammation i en tand,fick penicilin som inte hjälpte ett skit så tbx för en till kur..så sammanlagt 15 dagar med medicin...jag blev sjukare under tiden tycker jag nog..drabbades av en cysta i äggstockarna som gick sönder,gissa om jag mådde skit..feber och vätska i buken,men kroppen tog hand om det tack och lov.. så inget sjukhusbesök peppar peppar..

Bara dagarna efter så fick jag värsta allergireaktionen av NÅT, fråga mig inte vad..hade ätit ett bröd jag tydligen reagerat på..så massa allergi tabl för att bli bra från det blev det...sen bara dagen efter så kom en ny allergireaktion..denna gången av saltapinnar...what ?? jag har ju alltid ätit det utan problem  :( så ännu mera allergitabletter fick jag proppa i mig...har fått hem en spruta ifall att jag drabbas av andnöd..måtte det aldrig hända.

Tisdagen den 3 sep kom ..dagen då jag skulle opereras i munnen...hade fått remiss till op för tanden som va trasig satt ordentligt..blev sövd och 2 tänder längst bak i munnen som va trasiga  fick tas bort...så nu än idag 6 dagar senare så sitter jag här med smärta och får nöja mig med soppa och youghurt några dagar,tabbade mig och försökte äta vilket va en riktigt dålig ide´.


Natten inatt va bland dom värsta jag upplevt...vaknade med en panikattack,pulsen rusade och jag trodde verkligen att slutet va nära...mitt i paniken gick jag upp drack lite vatten tog en banan och en tablett och kikade in på fb om nån vänlig själ va vaken som ville prata lite med mig så jag kom på andra tankar...och tur som jag hade va en nyfunnen vän vaken....vi pratade länge och han lugnade mig så efter nån timma kändes det bättre...är han evigt tacksam.
Snäll omtänksam och förstående vill jag beskriva honom...underbart med nya vänner :) tack Eriq att du tog dig tid med mig hispiga lellen mitt i natten .

Hoppar mellan veckans händelser..Sessan har fyllt 16 år..min stora tjej alltså..svårt att förstå att åren gått så fort..mamma älskar dig trollet och hoppas du gillade tårtan och va nöjd med dina presenter .


Ska återigen slå mig på fingrarna och försöka skriva  lite mer än jag gjort ..ska det vara så svårt att komma ihåg ?? näe det är ju inte det utan har bara haft en massa annat för mig ,ni vet JAG SKA BARA !!

Snart tillbaka på rätt köl ..tror jag och hoppas jag iallafall..håll tummarna att mina besök hos min kbt leder till bra resultat...något nervös är jag banne mig hahaha stissiga och hysteriska jag..förvånade ??I don´´t think so :D

over and out // Lellen

Le mot världen kära ni alltid får ni någon att må bra ,va rädda om varandra !!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar