19 sep. 2013

Åtgärdsprogram och dåliga val.....

Möte med skolan och Sixten idag på em..rektorn va med han också vilket uppskattas...vilken skillnad mot den förra som valde att avsäga sig all kontakt med föräldrarna suck säger jag bara .

Vi pratade om åtgärdsprogram och nytt schema för lilleman..han får lite egna tider och kommer läsa 12 ämnen istället för 16 och det blir INGA långa dagar alls,det är ju på tiden att dom tar honom på allvar.Nu under utredningstiden och väntan på tiden till sjukhuset så blir det helt efter vad han känner att han orkar och klarar av . Busskort ordnade nya rektorn också efter att läkaren skrev ett intyg om vad som är på g och hans besvär..va skönt att det löste sig.

Besöket igår på barnkliniken med min stora kille gick också hur bra som helst..det togs prover det förklarades noga vad som komma skall...det blir en ganska tät kontakt med dom ett bra tag framöver..det kommer krävas en hel del av mig att komma ihåg och som jag måste ordna med men vi får hjälpas åt så ska det nog gå vägen.

På tal om mitt besök hos min kbt då...jo det va blandade känslor...skräck och en lättnad på samma gång..jag känner att hon verkligen lyssnade och tog mig på allvar...hon va rätt bestämd med vad vi ska jobba med framöver och hon va tydlig med att säga att det rent ut sagt kommer bli otroligt jobbigt för mig men det ska inte få mig att backa känner jag..nu jädrar ska jag ta itu med det jobbiga,så det sista jag behöver nu är folk runt mig som suger min energi eller som väljer att göra barnsliga och rent ut sagt jävligt dåliga val ..nä nä rannsaka er själva och öppna ögonen..och när ni vill döma mig för mina handlingar lr hårda ord så vill jag att ni tänker efter en gång till......fanns ni där när jag behövde er som mest...stod ni vid MIN sida,sa ni ifrån eller fjäskade ni och blundade för verkligheten ??

Försök minnas när jag ställt upp och funnits förträng inte mina handlingar som jag gjort för att bry mig..men tänk va lätt det är att man glömmer och vrider och vänder på saker..

Men vet ni vad..jag vill ingen något ont men vill folk inte ha mig och mina barn i sitt liv så är det deras förlust..bara sorgligt ,blod är tjockare än vatten i MIN värld !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar