22 apr. 2011

Vaknade som vanligt på morgonen i onsdags..skickade barnen till skolan..men inte Nellie som va ledig..
La mig en stund för att vila lite..klockan hann väl bli 11 när jag bestämde mig för att kliva upp..det va då precis när jag skulle sätta mig upp som det small till i höger sida..precis som om äggstocken sprack :/
Skumt ..avvaktade men sen ringde jag 1177 som sa till mig att vänta tills på torsdag morgon och att jag skulle åka in då om smärtan blivit värre...

Ja såklart hade det blivit det...Jörgen kom och Micke körde mig till sjukhuset där jag träffade en jätterar kvinnlig läkare som undersökte och trodde det berodde på en cysta som spruckit i äggstocken...ja jag vet det låter illa och skönt va det inte.

Jag fick ligga på observation uppe på mottagningen några timmar med smärtstillande men eftersom smärtan inte gav sig och jag hade feber så blev jag inlagd på avdelningen.

Jävlar va jobbigt och hemskt det är att ligga på sjukhus :/ proppades full med smärtstillande så jag va helt borta en stund...

Vaknade idag fredag och va helt vimsig...kräktes på förmiddan..konstigt va ..kan ju kanske vara för  att jag levt på 3 liter dropp bara..hade ju inte käkat sen onsdag kväll.

Det slutade med att jag tjatade att jag ville hem..saknade barnen och för att väntan på kirurgen va hur lång som helst..han skulle komma framåt kvällen/natten..så jag bestämde mig för att åka hem men fick lova att komma tbx om febern kom tillbaka lr det vart värre...så nu njuter jag av barnen och ligger på soffan och ska strax kasta mig i sängen för lite behövlig sömn.

Gonatt alla och hoppas solen skiner i morgon med <3 <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar