14 dec. 2010

Snön ligger vit på taken....

Och lellen är fortfarande vaken !!

Det är mycket som rör sig i huvudet så här inför julen...blir lätt så när plånboken är tom och man vill så mycket..men i år så ska jag banne mig inte låta julstressen knäcka mig..ska vara hemma..dom som kommer kommer...och dom som väljer att stanna hemma kan ju göra det...vill bara att det ska vara en familjär mysig dag tillsammans med mina barn och resterande familj...tänk om vi kunde vara tillsammans och släppa alla måsten...hjälpas åt med maten och sen bara mysa och ha JUL stämning med glögg och pepparkakor framför Kalle och hans vänner...det behöver inte vara konstigare än så...

Självklart önskar jag att jag får i hop några korvören till presenter men det är ju 10 dagar kvar...bara vänta och se..
Sen fyller mitt lilla hjärta år snart...hela 11 år REDAn :/ ojoj va tiden rusar iväg...han va ju nyss min lilla bebbe ..;)
Har lite ideer på vad han ska få..han är tacksam även om det inte kostar skjortan min lillkille...men det viktigaste på kakbordet är varje år "Tomas bakelser" och det ska han få :P tårta skippar vi..det är ju lillemans kalas så han bestämmer...så får det bli !

Annars då ??? Jo det verkar va ett kaos överallt mellan alla...är det inte pengar så är det relationsbekymmer...vet banne mig inte någon...jo en faktiskt som inte har bekymmer nu..men det ska mycket till innan hon gräver ner sig...
Så otroligt stark är hon...beundrar henne för det...och tacksam för att hon alltid sprider glädja och smittar av sig med sina positiva sidor när vi ses...nu ses vi allt för sällan  FYYYY på oss.det måste vi ta tag i ...och vi har ju en plan på hur..men det ska ju bara bli av också
Planen kallas  ZUMBA...här ska skakas på höfterna och skratta så vi tjuter...skojsigt värre.

Det som känns skönt just nu är att jag stormtrivs i våran lägenhet och har så fina vänner omkring mig...även om vi inte ses jämnt så finns ni alltid där...sen måste jag bara få säga utan att det låter löjligt...Mina barn är så fruktansvärt snälla ,duktiga och skötsamma(visst det finns ju undantag när latmasken visar sig ) men dom är hemma och stökar inte ute..peppar peppar att dom fortsätter sin lugna bana...
Har tänk massor på Charlie...våran älskade charlie som lämnade oss fööör tidigt  du blev bara 17 år gubben...du hade så mycket framför dig och så många runt dig som älskar dig...det är nog maktlösheten jag känner av...varför sa du inget..hade jag isf kunnat hjälpa...jag eller din familj..du slöt allt inom dig på sista tiden men man såg sorg i dina ögon många gånger.

Du va som en del av familjen och vi delade många roliga,tokiga sorgliga stunder...du fick mina barn att blomstra ..du hade så många fina egenskaper ...men nu valde du att göra slut på ditt lidande och du log så fridfullt vid vårat sista farväl...att få krama om dig då va det mest overkliga jag gjort..ville inte tro..va arg ,ledsen frustrerar och kände mig så jävlig...jag hade ju varit på tomas bara veckor innan om skulden han hade och dom snacken spårade ju ur...så vi gled lite ifrån varandra...det gjorde mig ledsen...men du visste alltid att våran dörr stod öppen för dig..
Lider så med din familj och kan inte begripa hur man kan orka gå vidare...jag vet ju att man måste men det är så starkt gjort..
Saknar dig gubben men vet att du är i trygga händer nu...dom jag älskat och brytt mig om är hos dig nu..vi kommer ju ses sen...men det kommer ta måååånga år..

Nog om sorg...Barnen har börjat fixa skolan bättre än förr..kanonskön känsla...och snart lov så dom får vila upp sig lite ;)
Annars inget nytt..jo storasyster flyttar ut till svampen:) 3 jan tror jag det va...hoppas hon kommer trivas bra...det kommer nog bli kanon...själv kan jag ju tyvärr inte släpa pga min ryggskada.men jag har lovat emmis att vara med elias och lovisa när hon tar sig ann flyttstäden så har jag gjort vad jag kan för att vara till hjälp...alltid nåt :) sen ska sis till ikea i början på året...måste be att få åka med..barnen har inga lampor i sina rumm och det är nästa prio ...jag är ju inte så bred om baken så jag borde väl få plats haha

Så sugen på en kryssning nu...för det va evigheter sen jag åkte båt...man får nöja sig med att drömma vidare haha
Men fick en gratis resa med posten idag...kanske skulle man åka efter jul och nyår =) vet precis vilka jag skulle vilja åka med då för en tokrolig resa...inga namn behövs =D

Näe nu sova..i morgon är ju en ny dag och då ska det bli klart i mitt sovrum  jippi!!
Inte lätt att hitta nån som vill hjälpa med att bära osv ..har frågat några vissa förstår jag som sitter ensama med småbarn kvällstid men andra har inga vettiga förklaringar...då blir man less...krusar inte heller,,så ryggen får ta stryk ..då vet jag ju vad jag gör nästa vecka...ligger i sängen och ojjar mig hahaha om jag orkar(har ju alltid fb nära )...vill hitta på nåt skoj NU...!!

Nattinatt älskade läsare...dröm sött <3<3 på återseende nångång ....:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar