19 dec. 2010

Söndag heeela dagen !

Har sovit rätt illa i natt ..Pratade med Emma om att skriva av sig typ dikter lr nåt..så hjärnan har gått på högvarv...Ska ge det en chans ..men inte NU
Tror det blir fel om jag ska tvinga fram nåt så jag får kasta mig in på bloggen när det dyker upp nåt.

Tänker en del på julen...blandade känslor..tror det kan bli mysigt om vi alla syskon och mami  och barnen såklart kunde vara tillsammans..men det känns inte som om alla känner lika..får ingen bra respons när jag pratar med nån i familjen om julen...har bestämt mig för att inte prata med nån i familjen om det mera...dom vet ju vart jag bor ..trist bara att inte ha en susning om nåt,jag har iallafall köpt en julskinka ;) sen blir det att man får ta med sig det man vill ha..mina barn äter ändå inte julmat så det blir väl tacos för deras del eller nåt .

Sen verkar alla må så dåligt...jag har dagar jag med men jag börjar bli så van med mina svackor så jag försöker skratta åt det jobbiga..det blir ju inte bättre av att gräva ner sig.
Sen har jag ju så underbara människor runt mig att ventilera med precis när jag vill och behöver...dom allra bästa som känner mig och förstår..jag behöver inte förklara så mycket ..dom vet och har alltid så fina saker att säga så jag ska må bättre.

Sen har jag en undran på VARFÖR just jag alltid blir den onda lr vad man ska säga..svarta fåret eller den man kan skylla på när det är nåt..hur kommer det sig..beror det på att jag faktiskt är så stark så dom tycker det är OK ???

 Vet att jag vid flera tillfällen när jag tex råkat prata med nån manlig granne på dom tidigare ställena jag bott på...här spelade det ingen roll om han började prata med mig eller inte...det hette direkt att " Helene är ute efter att sno min kille"..men hahaha ge er..håller inte på med sånt..en kille JA tack men inte en som är upptagen !!
Känner även av lite taskiga vibbar inom familjen...behövde hjälp med mina 4 garderober förra veckan..jag har ju en skada i ryggen så även om jag kan bära så får jag en jävulusisk smärta efteråt...även min kära mor har en trasig rygg..och den är verkligen trasig...men det slutade med att jag och mor bar dom själva..vägrar att tjata eller krypa för nån ..
Storasyster ska ju flytta...och visst känner jag mig taskig som inte kan bära..men tar ju Elias och Lovisa när Emmis flyttstädar..alltid nåt
Näe gott folk nu ska jag skratta vidare och njuta av söndagen..dagen då jag och barnen ska klä granen och mysa till julmusik ...
Maybe  återkommer jag senare :) bye <3 <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar