29 sep. 2012

Nästan döende..jo eller hur

Som jag misstänkte...barnen kunde inte komma ut till sin far..han är sjuk ..döende som han själv sa..han är förkyld ..konstigt det där att vissa karlar blir så ynkliga när dom är "sjuka" och ännu konstigare att om blir friska så fort nåt skoj händer som dom intresserar sig för..

Så nu vette katten vad vi ska hitta på...blir att handla lite..lilleman åkte ut till Peter för att kolla sin fiddy som står där och umgås lite med Nisse..skönt för honom att komma ut lite efter den omtumlande veckan för honom.

Sessan är hos en kompis som bor i huset och min stora älskling sitter nog och spelar data...känner mig värdelös när jag inte kan roa dom ..vi gör ju aldrig nåt skoj..känns mest som vårat liv består av hinder och motgångar...
Ska sätta mig och skriva ner nästa veckas måsten iallafall..ska ringa mitt personliga ombud så får hon hjälpa mig med en överklagan .

Känner att det går i 190 i skallen med alla tankar på skola,bup,habilitering,boendeutredning,arbetsträning,f-kassan,intyg åt höger och vänster...ibland måste jag se min diagnos som en gåva..för utan den hade jag nog inte fixat ha så många bollar i luften samtidigt..frågan är bara när jag ska få egentid eller en lucka att återhämta mig och lite kraft..är livrädd att bara kolapsa..på tal om att ha gått in i väggen så har jag kraschat där i 100 knyck ett antal ggr...men en vacker dag kanske jag inte orkar resa mig igen :/ våga vägra kolaps !!

Ha en toppen lördag..nu ringde min bästa vän så vi ska ta en liten fika på stan..mysigt :)

Over & out !!

//Lellen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar