30 sep. 2012

En tanke bara

Ibland funderar jag vem/vilka som är inne och läser min blogg...för tydligen är det några iallafall enligt min besöksräknare :D Önskar så att ni lämnade ett avtryck ibland ...jag bits inte haha !

Skäms nästan när jag själv scrollar och läser mina inlägg...fasiken va bitter jag låter ..men jag är inte en bitter och sur människa men har en del runt mig och ett problem kommer sällan ensam..men vill att ni ska veta att jag är en glad och halvknäpp virrpanna som har nära till skratt även om man inte kan tro att jag gör annat än gnäller ..för man får nog den uppfattningen av min blogg.

Grejen med bloggen är den att istället för att ringa nån och belasta med mina för stunden jobbiga tankar ,funderingar eller känslor är att jag kan få pysa lite här..jag har inte orken att prata om det men att skriva funkar. Skulle jag inte få ut lite av allt som rör sig i skallen skulle det blir pannkaka av hela min tillvaro tror jag..

Tanken är inte att sprida en massa negativ energi och dra ner folk..men ibland kanske man kan tycka att det känns skönt att läsa/höra att andra har det rörigt..att man inte är ensam med motgångar och andra problem..för ofta mitt i allt kan man nog känna att man är rätt ensam och att folk inte förstår en..just känslan man får mellan varven,eller rätt ofta kan jag tycka att man inte talar samma språk..ibland undrar jag om det är mig det är fel på eller om jag är så svår att förstå att det är därför det blir knas...men jag vet ju att det är dom människorna som saknar förståelse eller inte vill se utanför ramarna som problemet ligger hos.

Ta en charmkurs och försök fatta att alla är vi olika och sluta sätt alla i samma fack..vi har alla olika behov och empati är ofta det personerna saknar..GÖR OM GÖR RÄTT !! :)

Och när folk får höra talas om diagnoser så blir dom nästan ännu värre..hallå alla myndighetspersoner framför allt...vad fick ni lära er när ni utbildade er att jobba inom service yrken ?? inte mycket har jag märkt.

Själv får jag hela tiden höra att jag är perfekt lämpad att jobba med just människor och yrken där man hela tiden träffar folk och ska vara behjälplig just för att jag är öppen,glad och empatisk..så det kommer bli mitt mål..har ju ett ställe jag vill vara på så nu ska det bara förberedas och nog ska jag se till att det blir av minsann.

Nu är det dax att återgå till söndagsbestyren..städa lite till och snart börja med maten..kanske har jag tur och får ta en fika med Micke också..han är en klippa..ojoj vad skulle jag göra utan honom ?

Söndagskramar till er alla //Lellen





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar