27 jan. 2009

En helt vanlig tisdag..

Idag fyller min kära syster år GRATTIS systra mi...hoppas det blev några kronor att spendera på IKEA(guds gåva till folket) hahaha...Hoppas jag hinner skrapa ihop några fjuttiga spänn tills vi åker så jag får med mig mer än en blå ikea kasse hem den här gången ..

Så va det strax dax att gå till jobbet...känns rätt bra idag..pratade lite med en läkare på jobbet och han är så empatisk och han fick mig att må mycket bättre..så när jag kommer dit idag så måste jag gå in och städa lite extra på han rum som tack för hans stöd =)

Jag hade nästan gett upp hoppet om att det fanns någon mänsklig läkare kvar..nån som lyssnar och försöker förstå...inte en sån som begär att du som patient ska komma och ställa din egen diagnos..
Jo det har faktiskt hänt...Man har ju nästan fått tala om för läkaren vilka prover man bör ta och vad man lider av...och mycket riktigt ..många ggr har man ju haft rätt..borde inte jag få doktorns lön då..?? nej jag ska behöva betala 150 kr för att tala om vad felet är och sen ytterligare massa hundra lappar för att få medicin mot det...suck vart är vården på väg???

Pratade med barnens pappa igår...han muckar ju som sagt snart...perfekt ju tänkte jag..då kan han ju vara med barnen på sportlovet när jag arbetar så får han och barnen ta igen lite förlorad tid...dom skulle kunna bada,bowla osv göra sånt som dom gillar att göra ...TROR ni han gillade mitt förslag...näe han frågade vad det kostar att få ha dom på fritids så han slipper ..för HAN vill ju ha lite kul nu efter muck!!! FINNER INGA ORD!!!!

Oj va klockan rinner iväg...ska hoppa in i duschen sen lalla iväg mot jobbet...ska försöka att kasta in ett par rader under kvällen..

Ha det gott ..bye bye

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar