20 mars 2011

Fröjd för smaklökarna

Holy crap....vilket hallelujamoment vill jag nog kalla gårdagen..
Hade älskade broder här med barnen så jag kunde få en kväll tsm med bästa Thess,vi hade bestämt att vi skulle träffas i hennes nya lgh och ta ett glas vin och prata strunt och det gjorde vi verkligen..det va så mysigt att slå sig ner i hennes stora fina soffa med ett vin som smakade gudomligt :P.
Det Thess inte visste va överraskningen som väntade..jisses vad jag bet mig i läppen för att inte avslöja vad som väntade...
Plötsligt så ringde det på dörren...Thess fattade inget och satt kvar i soffan smått panikslagen, vem stod där om inte kvällens surprise..Kocken för kvällen ;)
Väldans trevlig och en jäkel på att laga mat vill jag lova.
Vi bjöds på tandorilax med potatis,lök och morötter rostade i ugnen med tsatziki till..Mmmmm så gott..och pricken över i:t va nog efterrätten..Ingefärspäron med smält chilichoklad och vaniljglass...ojojojoj va bortskämda vi blev..och ingen har nog blivit mer förvånad än Thess...jag va nästan lite skraj ett tag för jag fick lite av onda ögat dom första 10 sekunderna ...klart det kan vara lite jobbigt med sånt man inte väntat sig men hon mjuknade snabbt och jag fick  världens goaste kram strax därefter ♥ Allt för min underbara vän...det finns ju inget bättre än att glädja en annan människa och hennes min kommer jag minnas länge :)


Tack för en underbar kväll och stor eloge till kocken för den goda maten ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar