24 mars 2011

Lika barn leka bäst

Visst är det så...en del personer känner man bara att det inte klickar till 100 % med ,man är inte på samma nivå lr så har man inte så mycket att dela med en del....vilket inte alls betyder att man tycker mindre om den människan.
Som i mitt fall..jag förlorade många vänner när jag separerade..jag kunde ju aldrig vara med på nått lr komma över på en fika när dom slutat jobba...jag satt ju fast med barnen..jag försökte få mina sk vänner att kanske komma till mig men dom ledsnade väl..hos mig kunde vi inte parta lr så kunde jag inte följa med dom ut så jag gick fetbort..idag har vi knappt någon kontakt...sorgligt att dom inte kunde sätta sig in i min situation..ensam med 3 barn betyder självklart att barnen går först så får man lägga det man själv vill göra åt sidan..man får sin tid när barnen blir äldre :)
Dom vänner jag har idag älskar jag ..dom dömer aldrig mig lr gnäller inte om jag inte hört av mig på ett tag..lr om vi inte ses så vet dom och tvärtom att det finns en anledning till detta ..så när vi hörs igen så fortsätter vi där vi slutade utan att ifrågasätta lr skuldbelägga varandra med frågor som : Varför har du inte ringt ? Varför kommer du aldrig till mig ? Osv osv...
Det är just därför dom är mina vänner...vi behöver inte prata hela tiden vi vet  vart vi har varandra..ömsesidig kärlek och otroligt fin vänskap.
Det är lika inom familjen..jag har inte samma relation till alla i min familj...den som jag har mest kontakt med är ju lillasyster..vi har umgåtts så mycket under åren..hon har stöttat och hjälpt mig många ggr när det varit mer lr mindre kaos ,hon bodde hos mig och J några månader under tonåren ,så det vi har gått igenom har nog bidragit till att vi är så lika och så tajta...bröderna har jag inte så mycket kontakt med tyvärr..och storasyster har ju inte varit hemma på många år...försökte finnas under alla år hon va borta från stan men tyvärr minns hon inte alla ggr jag ringt och hälsat på henne..jag är en av dom som oftast hälsade på men det känns som hon förträngt det...det gör ont i mitt hjärta =(
Jag älskar alla i min familj lika mycket men man står som sagt närmare vissa och har en annan relation till vissa...så är det nog i alla familjer och det ska inte behöva leda till avundsjuka osv...så är det bara..
Vi har aldrig direkt varit familjen som umgås alla tsm så jag gjorde ju ett försök att samla alla när jag bjöd hem alla till julen..tycker det va jätte mysigt..men gör jag nått som det tex lr glöggkvällen så är det som om det glöms bort hela tiden..jaja jag kommer inte lägga mer energi på familjeträffar...nu får nån annan ta initiativet att samla ihop oss alla.
Nu kommer jag lägga all min energi på arbetsplatsen jag besökte igår och som kändes kanon..dom va jättenöjda med mig efter våran intervju och sa båda föreståndarna att jag kunde börja när som helt.Yes vilken underbar känsla och den ska ingen få ta ifrån mig .


Näe tack och lov för mina underbara vänner...Tack M för allt dom senaste dagarna..tack H för att du alltid finns vid min sida och ger mig så fina komplimanger och varma kramar..Veronica och Thess ni vet att jag älskar er oändligt mycket...obeskrivligt ♥
Ja och mamma är alltid mamma..skulle inte klara en dag utan dig mami...du är bäst love u very much ♥


Och till ALLA i min familj..jag älskar er mer än ni kan förstå , älska mig för den jag är och försök förstå hur jag levt och ärren av vissa saker och att det kan finnas en förklaring till att saker och ting är som det är..det här är jag och jag kommer inte försöka förändra mig för någon..Älskar er ♥ ♥


Vill tillägna min familj och mina vänner en vacker låt ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar