2 jan. 2012

Försöka vara lite tydligare

För att det inte ska bli nått tok och massa missförstånd så lika bra jag förklarar lite snabbt vad jag menar med att bli lite av en egoist :)
Alla som känner mig vet att jag gärna skulle dela mig i tusen delar för att finnas för alla som har det tungt lr som behöver nån som lyssnar dygnet runt..men jag MÅSTE börja lyssna mer på mina egna känslor och behov..dom har liksom alltid kommit i andra, tredje om inte fjärde hand..
det betyder inte att jag kommer sluta bry mig ,jag är samma tjej som finns där och stöttar och lyssnar men kanske någongång säger nej med en förklaring.. just för att jag så lätt dras med i en människas dåliga mående och jag måste lära mig att lyssna,trösta och stötta men sen inte bekymra och älta ihjäl mig..har ju mitt liksom...hoppas alla förstår att jag kommer alltid vara den jag är ..fast ska träna på att tänka på MIG nu som alla råder mig till...vet ju inte riktigt hur man gör men ska nog komma på det jag med :)


Jag har kämpat hårt nu i många år igenom saker som skulle fått andra på fall för länge sen, stark är jag men inte lika stark som jag tidigare varit...så nu ska jag jobba på att lära mig älska mig själv och göra varje dag till den bästa...inse att jag har styrkor och sidor som är värdefulla och banne mig försöka gå genom livet utan att känna att känslorna äter upp mig innefrån ..för precis så har det känts länge..strida och kämpa i motvind helt ensam..INGEN kommer någonsin förstå hur jag mått/mår och ingen kan någonsin sätta sig in i allt som hänt runt mig...dax att göra sig av med dåliga energier och fylla på med bara positiva...




Verkade det snurrigt lr luddigt på nått sätt..våga fråga isf :)




Stoooor Kram <3 <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar