25 jan. 2012

Loggat ut

Några dagar har gått sen sist...jag har försökt styra upp lite hemma..


Det har känts lite som jag loggat ut från vissa saker..bloggen delvis..har fokuserat på det som känts viktigast just nu..och en massa bra saker har jag fått gjort på kort tid...bara igår va jag så driftig och sorterade alla mina viktiga papper och rensade min pärm,därefter skalade jag potatis och gjorde hemmagjorda pannbiffar,hängde tvätt ..allt detta på bara en timma medans barnen va med sin far och bowlade :) Fan va bra jag jobbade på :))


Kanske gör tabletterna sitt...måste erkänna att vissa saker fungerat bättre..träffade Kjell igår igen för vikt ,blodtryck,puls och lite frågor..allt va bra 120/80 är ok i tryck även om det är högre än vad jag brukar ha...63 i puls va imponerande haha...värsta Gunde Svan menade han på ;) har fått frågan ofta vid kontroller om jag idrottar eftersom min puls är på topp..men VA ?? haha jag som är så anti vad allt som har med motion att göra . 
Är uppe i maxdos nu så om en vecka ska det avgöras om det blir den här dosen eller om vi ska gå tbx till den jag hade innan..känns bra att ha dom täta kontrollerna..jag får chans att ställa frågor och jag får bra info som gör att det känns tryggt att gå därifrån .


Även skuldsaneringsbiten är på g, träffade Olle en snabbis så den 6 feb tar vi tjuren vid hornen och sen bara hålla tummarna ..även J va dit om samma sak..vore väl toppen om han fick igenom det..nån av oss kanske kan hjälpa barnen framöver när dom blir stora och behöver en bra start :)


Med skolan och lilleman går det sakta framåt..han kämpar på..blev en avstickare i måndags men han gick snällt dit på tisdagen igen ..han vet ju att vi kommer ha möte den 31/1 och då ska det tas beslut om hur det ska bli med allt..
Vi va ju ut till Montessori och kollade..såå mysigt även Adam verkade gilla miljön men vi kommer inte ta ett förhastat beslut. Han har iallafall fått sin efterlängtade data från skolan som han även får ta med sig hem..gissa om han njuter av det..så nu sitter vi alla här hemma med en varsin som riktiga nördar hehe.


Till nått helt annat...min älskade sis har brutit upp med sin pojkvän..känner med henne..en jättefin kille ..men det är inte allt..allt måste kännas rätt..det är svårt att bygga på nått om man inte befinner sig på samma stadie i livet och har olika drömmar och tankar om framtiden..och självklart vet man ju inte sånt i början ..det är ju sånt som kommer fram med tiden ,och känner man att det inte är hundra så är det i slutändan bäst att låta den andra gå vidare...förstår hur tungt det måste vara ..men det kommer kännas lättare älskade sis..<3<3<3 jag har ju själv gjort dom valen och jag lovar det har funnits stunder som jag gråtit floder av ånger..men eftersom jag gjorde det valet så fanns det skäl nog. så det gäller att när det känns som värst tänka tbx på vad som fick mig att känna så..


Ingen har påstått att livet är lätt..det ska gudarna veta..och jag som så gärna skulle vilja träffa nån men det är som om nått sliter mig tillbaka så fort någon visar intresse..kanske för att jag gått på några nitar..vill ju inte att det ska hindra mig hela livet att träffa kärleken :/ Men jag tror inte det är nån idé att leta..tror att det ska komma av sig själv..plötsligt står han där..kanske den jag minst anar hahaha..återstår att se :)


Nu har jag pladdrat av mig till tusen..ska ta och göra mig klar sen väcka Victor för snart kommer hans lärare och då passar jag på att handla lite med Micke..sen kanske barnens pappa kommer förbi och sover kvar...han får ju inte träffa barnen på 2 månader sen..ser hur jobbigt han tycker det är men det är bra att han känner så..det kanske kan få honom att skaffa ett liv utan trubbel..barnen verkar inte lida dom har mig och vet ju vad det handlar om..inget nytt för dom att han är iväg.


Önskar er alla en underbar dag ..kramen <3

1 kommentar:

  1. älskar dig OCH dina fina ord...tungt är förnamnet... men detta lär inte vara sista gången.. tur jag har er fina <3

    SvaraRadera